1000jobb?

Här skriver Tanja Parkkila från Dolda Jobb om hur du kan använda sociala media i ditt företagande, arbetssökande eller som privatperson. Kom med frågor eller bidra med dina egna tankar kring sociala media!

Moderator: tanjaparkkila

Kategoriregler
Bild

Tanja Parkkila från Dolda Jobb skriver om hur du kan använda sociala media i ditt företagande, arbetssökande eller som privatperson.

Bli medlem så kan du ställa frågor till henne! Det är gratis och går snabbt att registrera sig (länk i menyn högst upp på sidan).

1000jobb?

Inläggav Maria Kullberg » 12 augusti 2010, 18:15

Hej Tanja!

Du håller på med en kampanj - 1000jobbnu, eller vad hette det? Kan du berätta vad det är, eller när kommer man att kunna få veta mer om det?

Undrar en nyfiken Maria
----------
Välkommen till forumet! Använd gärna material härifrån, men ange källan.
Registrera dig som medlem så kan du skriva och läsa mer i forumet!
----------
Maria Kullberg
Företagsutvecklare & Projektledare
Ordförande Nätverk Arbetslivet
0701-45 37 00
Bild
Användarvisningsbild
Maria Kullberg
Site Admin

Re: 1000jobb?

Inläggav tanjaparkkila » 15 augusti 2010, 21:36

Hej alla glada och Maria!

Det stämmer, jag arbetar för närvarande med en kampanj på uppdrag av Svenskt Näringsliv där jag fått hedersuppdraget att gå i fronten för kampanjen med Dolda Jobb och mig som varumärke!

Kampanjen har som mål att få ut 1000 ungdomar i jobb under två månaders tid där vi utmanar arbetsförmedlingen att ragga upp 1000 ungdomsjobb där allmänheten är med och deltar under slogan "jag tror att jag blir en bättre arbetsförmedlare än arbetsförmedlingen".
Vår filosofi är att en samlad generation är bättre än AMS, facket och politiken tillsammans eftersom under 2009 tillsattes endast 2,5 ungdomsjobb per arbetsförmedlare och år.

Vi vill visa på att en samlad generation kan bättre, historiens bästa generation "A Working generation- vi gör det själva" som vi säger!

Detta betyder att från och med den 19 Augusti kommer vi att gå ut stort med lanseringen i Sverige i syfte att inte bara ragga upp 1000 ungdomsjobb med hjälp av alla er utan vi kommer också att påverka politiker och myndigheter genom att upplysa om de hinder som i dagens läge hindrar unga från att få riktiga jobb, vi ställer oss alltså emot offentliga sysselsättningsåtgärder som generera tillfällig sysselsättning men inga riktiga jobb, vi ställer oss emot turordningsregler och höga ingångslöner som motverkar att unga kommer ut i jobb!!!

Så imorgon åker jag upp till Stockholm på mediaträning inför kampanjen! Så när den väl lanseras så hoppas jag att alla ni här inne kommer att bidra till kampanjen och få ut era generationskamrater i jobb!

För vi måste själva göra det som politiker och myndigheter har misslyckats med!!

Håller er uppdaterade mina vänner på Arbetslivet!

Tanja Parkkila
Dolda Jobb

Vi vill
Tanja Parkkila
tanja@doldajobb.se
Verksamhetsutvecklare
Dolda Jobb
http://doldajobb.se
Användarvisningsbild
tanjaparkkila
Expert

Återvänd till Sociala media