Affärsnätverk för fattiga småföretagere

Affärsnätverk för fattiga småföretagere

Inläggav Lin » 24 augusti 2010, 17:51

Ett känt och effektivt nätverk är BNI, men det kostar en hel del. Om man bara har sin verksamhet på deltid eller som hobby, eller kanske helt enkelt inte är så framgångsrik som man vill vara kanske man inte har råd att gå med där.

Men, varför inte starta egna nätverk utan att det kostar någonting annat än lite engagemang och kanske fikapengar till mötet? Även i de dyra nätverken måste man vara engagerad om man vill att något ska hända.

Min fråga är därför om det finns någon i Stockholm som skulle vilja pröva detta sätt att få hjälp och hjälpa andra med marknadsföringen. I så fall föreslår jag att vi bokar in ett möte på Seyhmus vegetariska på Varvsgatan, kl 14.00 lördag den 4 sep. Anmäl gärna till mig om ni vill vara med så kan jag se till att det finns bord.
Lin

Re: Affärsnätverk för fattiga småföretagere

Inläggav Maria Kullberg » 25 augusti 2010, 12:21

Bra initiativ, Lin! Genom att hjälpas åt kan man komma oerhört långt, och kontakter kan man aldrig få för många av. :)

Nätverk Arbetslivet som har uppstartsträff i Stockholm 7 september är också en variant på nätverk som inte kostar skjortan. Marknadsföringen är inte det primära där, men du skaffar dig långsiktiga kontakter med andra inom arbetslivsfältet. Vilket så klart kan ge en marknadsföringseffekt. Och så får du kompetensutveckling på köpet. :)
----------
Välkommen till forumet! Använd gärna material härifrån, men ange källan.
Registrera dig som medlem så kan du skriva och läsa mer i forumet!
----------
Maria Kullberg
Företagsutvecklare & Projektledare
Ordförande Nätverk Arbetslivet
0701-45 37 00
Bild
Användarvisningsbild
Maria Kullberg
Site Admin

Återvänd till Grupper/samarbete