Välkommen till forumet "Social Media"!

Här skriver Tanja Parkkila från Dolda Jobb om hur du kan använda sociala media i ditt företagande, arbetssökande eller som privatperson. Kom med frågor eller bidra med dina egna tankar kring sociala media!

Moderator: tanjaparkkila

Kategoriregler
Bild

Tanja Parkkila från Dolda Jobb skriver om hur du kan använda sociala media i ditt företagande, arbetssökande eller som privatperson.

Bli medlem så kan du ställa frågor till henne! Det är gratis och går snabbt att registrera sig (länk i menyn högst upp på sidan).

Välkommen till forumet "Social Media"!

Inläggav tanjaparkkila » 5 juni 2010, 15:41

Goddag!,
Jag är numera en del av expertpanelen på Arbetslivet.se. Här på Arbetslivet har du tillfälle att ställa frågor till mig kring detta med sociala medier.

Du kanske undrar hur du kan använda sociala medier för att marknadsföra dig själv? Hur du bygger upp ditt personliga varumärke på webben och vad man ska tänka på i vett och etikett väg till exempel!

Du kanske undrar hur du kan använda sociala medier för att marknadsföra ditt företag, hitta fler kunder och intressenter? Samarbetspartners? Du kanske undrar vilka nätverk som har med business att göra och hur man knyter man kontakter här!

Jag kan helt enkelt hjälpa dig med att ge dig verktyg som lyfter din webbnärvaro och ta reda på vilka sociala media ”kanaler” passar dig och hjälpa dig med att reda ut vilket ditt syfte är att finnas ute i det nya medielandskapet på Internet! Du kanske rent av undrar vad sociala medier egentligen är och varför i hela friden ska du använda dig av det? -

Ja, oavsett vad du undrar så kan jag hjälpa dig med att reda ut det!

Vem är jag då?
Tanja, Tanja Parkkila heter jag. Är affärsutvecklare till yrket, har snart min andra examen inom Ledarskap & Organisation, jobbar utöver mina studier med översättningar av EU- relaterade texter, marknadsundersökningar, personal- och logistik frågor i viss mån. Har sedan ett par månader tillbaka startat en egen verksamhet http://www.doldajobb.se (Dolda Jobb arbetar för en rörligare arbetsmarknad genom att ta vara på människors kontakter och nätverk och få ut dem i jobb via den vägen). Dolda Jobb har även börjat arbeta med hur man använder social medier (bla för att hitta dolda jobb) och för att optimera sitt jobbsök, genom bla föreläsningar och seminarier.

Tveka inte att höra av er till mig här inne på Arbetslivet om ni har några funderingar kring detta!

Tusen tack!
Tanja Parkkila
Tanja Parkkila
tanja@doldajobb.se
Verksamhetsutvecklare
Dolda Jobb
http://doldajobb.se
Användarvisningsbild
tanjaparkkila
Expert

Välkommen, Tanja!

Inläggav Maria Kullberg » 7 juni 2010, 15:25

Ett stort och varmt välkommen till expertpanelen på arbetslivet.se!

Vi ser fram emot att ta del av din kunskap kring sociala media som är mer och mer aktuellt för fler och fler människor! Jag är glad att du vill hjälpa oss att reda ut alla begrepp på det här området. :)

Du som läsare
är varmt välkommen att ställa alla möjliga och omöjliga frågor till Tanja. Hon finns här för din skull! (Du behöver vara inloggad medlem för att kunna skriva här i forumet - det är gratis och går snabbt att registrera sig. Se menyn upptill på sidan.)

Hälsningar
Maria Kullberg
administratör arbetslivet.se
----------
Välkommen till forumet! Använd gärna material härifrån, men ange källan.
Registrera dig som medlem så kan du skriva och läsa mer i forumet!
----------
Maria Kullberg
Företagsutvecklare & Projektledare
Ordförande Nätverk Arbetslivet
0701-45 37 00
Bild
Användarvisningsbild
Maria Kullberg
Site Admin

Återvänd till Sociala media